Apie dizainerių klientus

parašė , 2016-04-27 05:55

Dizaineris dirbaMan puikiai pažįstama contemporary graphic design, nes tai mano darbo sritis. Kaip dizainerė galiu pasakyti, kad šioje srityje galima sutikti tiek daug keistų, keistai besielgiančių klientų, kad net neįsivaizduojate. Jeigu ir jūs žinote bei puikiai suprantate, kas yra mobile website design, jeigu esate nors kartą darę maketą, dirbę su skirtingais projektais, apipavidalinę maketą, tuomet suprasite, apie ką aš kalbu. Kokiais bruožais pasižymi siaubingi klientai?

Nežino ko nori ir nemoka pasakyt

Vienas iš labai keblių dalykų dizaino ir viso vaizduojamojo meno lauke dalykas – komunikacija. Jeigu mes renkamės tekstų redaktorių, tada žinome, kokio raštingumo iš jo tikimės. Jeigu redaktorius tekste palieka klaidų, nes nežino kokių nors taisyklių, tada tas klaidas gali ištaisyti kitas ir parodyti pirštu į žodynus, į nuostatus, pasakyti, kad yra tokios taisyklės, ir jų reikia laikytis. Tai yra tikslu kaip matematika, kur kažko neprifantazuosi. Apie tai, kokio teksto reikia užsakymui, taip pat galima labai lengvai išsiaiškinti, nes visur čia vis dar veikia ta pati sena gera žodinė komunikacija. Tačiau, kai imame aiškintis apie grafinio darbo poreikius, tada pasidaro kažkaip sunkiau. Paaiškėja, kad nėra taip lengva išsiaiškinti, ko nori užsakovas. Estetinis išgyvenimas yra labai momentinis ir mums sunku įvardinti, ką mes patiriame matydami tai, kas gražu ar negražu. Todėl užsakovas dažnai nori tiesiog "kažko gražaus", bet negali nieko daugiau pasakyti tiksliai. Net ir visiškai formalizavus tam tikrus užsakymo bruožus, lieka labai daug vietos, kur užsakovui atrodys vienaip, o dizaineriui galbūt kitaip. Taigi, blogiausi tie užsakovai, kurie išvis viską palieka dizainerio valiai, o paskui kritikuoja, nes negražu, o kodėl, net nežino.

Įmonei vadovauja visa įmonė

Kita baisi patirtis – susidurti su užsakovais, kur yra kone visa didžiausia komisija. Kur kiekvienas vadovas turi savo pačią svarbiausią pasaulyje nuomonę, tokią turi ir visi patarėjai, ir projektų vadovai, ir darbų vykdytojai, ir turbūt netpadavėja, per pietus kavinėje aptarnaujanti šią įmonę. Kai visi turi savo nuomonę, o jos tarpusavyje nesutampa visais įmanomais būdais, tada neatsiras nė vieno grafikos dizainerio nei Londone, nei visame pasaulyje, kuris galėtų sukurti tinkamą logotipą.

Žino geriau už dizainerį

Ir aišku dar yra tokių užsakovų, kurie bendrauja taip, tarsi geriau už dizainerį žinotų spalvų derinimo, kompozicijos principus, ir vos ne patys galėtų pasidaryti geriau. Tai tegul ir pasidaro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *